Så här går det till

Boka och hämta via
vår hemsida

Att boka och hämta är hur lätt som helst och fungerar nästan exakt som en vanlig webbshop. Skillnaden är att du har utlämningsställe i någon av våra butiker och betalar när du hämtar din beställning.

Tre enkla steg

STEG 1 – Skicka beställning
När du känner dig nöjd med din varukorg fyller du i dina kontaktuppgifter samt väljer den butik du vill hämta din vara i. När du gjort det kan du klicka på skicka beställning.

STEG 2 – Bekräftelse
Du får snabbt en bekräftelse till din mail på att vi mottagit din beställning.

STEG 3 – Leveransbesked
När din beställning finns redo för utlämning i din valda butik får du ett mail om att du är välkommen att hämta dina varor.

Leveranstid
Om varan du beställt finns i lager i din valda butik kan du oftast hämta din beställning inom 2 timmar. Om varan du beställt ej finns i lager i din valda butik men Går att boka och hämta tar det ca 1-2 arbetsdagar i leveranstid. Är en vara Beställningsvara så kommer vi att återkoppla med leveranstid. Oftast är det inom en vecka.

Vanliga frågor och svar

Kan ni skicka min beställning hem till mig?
Svar: Nej vi skickar ej varor. Du kan endast boka och hämta via någon av våra butiker.

Om jag bokar en vara via er hemsida, hur lång tid tar det då innan jag kan hämta ut min beställning?
Svar: Står det att varan finns i lager i din valda butik får du oftast ett mail om att din vara kan hämtas upp inom 2 timmar. Om varan du beställt ej finns i lager för din valda butik men går att boka och hämta, tar det ca 1-2 arbetsdagar.

Varför kan jag inte betala min beställning via hemsidan?
Svar: Vår hemsida är ingen webbshop utan Boka och Hämta eller Click and Collect som det brukar kallas. Du betalar alltid när du hämtar ut din beställning i din valda butik. I butik kan du välja mellan att betala med kort, kontant, Klarna eller Resurs. Vill du betala din order innan du hämtar så skriv det i Kommentar i din order

Om jag har bokat en vara och sedan ångrar mig när jag ska hämta ut beställningen vad händer då?
Svar: Ingenting händer, det enda du behöver göra är att meddela oss att du ångrat dig.

Vad har ni för öppettider?
Svar: Du hittar våra öppettider under sidan Våra butiker, för att komma dit klicka här

Jag letar efter en specifik vara som jag vet finns hos er, men jag kan inte hitta den. Varför?
Svar: Vår hemsida är ett digitalt skyltfönster som visar en stor del av vårt utbud, men absolut inte allt. Produkten du söker finns helt enkelt endast i butik. Kontakta oss på info@lekiagavleborg.se eller välkommen in, vi är värda ett besök.

Har du fler frågor?

Välkommen att kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Välj nedan hur du vill kontakta oss.

Ta mig tillbaka till startsidan

*  25% rabatt på ALLA leksaker (ord. pris) 27-29/9. Endast för kundklubbsmedlemmar. Rabatten dras av vid hämtning i butik. Ange KUNDKLUBB i meddelanderutan.